• Belangrijke informatie

Sportvereniging Raduga biedt voor verschillende leeftijdsgroepen Badminton aan. Bekijk hier de algemene informatie.

• Lestijden

Op de hoogte blijven wanneer en waar er getraind wordt? Bekijk hier onze lestijden van de afdeling Badminton.

• Fotoalbum

We proberen na elke activiteit, training / demo zo snel mogelijk een aantal foto’s in onze album te plaatsen.

• Leiding

Met trots willen wij onze trainer voorstellen. Maak kennis met de trainer van de afdeling Badminton!

• nieuws

Houdt deze pagina goed in de gaten mocht u up to date willen blijven over het laatste nieuws van Badminton.

BELANGRIJKE INFORMATIE

De training voor de jeugd start om 19:30 uur. Allereerst wordt er een warming-up gedaan van ongeveer 15 minuten waarin wordt afgesloten met een spelletje (bijv. shuttle tikkertje). Vervolgens zal er worden getraind onder leiding van de trainer. Hierin worden de slagen, technieken van het spel en de systemen van spelen (enkel, dubbel en mix) geoefend door middel van oefeningen of onderlinge wedstrijden. De training wordt vaak afgesloten met chinezen, dit is een badminton spel.

De senioren beginnen om 20.00 uur met de training. Hier wordt tevens gestart met een warming-up van ongeveer 15 min, waarna de training begint. Ook bij de senioren wordt getraind op de slagen, technieken van het spel en de systemen van spelen door middel van oefeningen of (onderlinge) wedstrijden. Na de training van een uur is er nog de mogelijkheid om vrij te spelen tot 22.00 uur. Er is dan de mogelijkheid om wedstrijden te spelen tegen/met medespelers, maar er kan ook nog verder worden geoefend. Na de training wordt er vaak afgesloten met een derde helft in Café De Zomp.